سلام !
من سیّد علیرضا واعظی هستم. خیلی خوشحالم که به سایت ما آمدید!
این جا قطعهی کوچکی از آسمان وسیع کارهای من و بچّه هاست!
یک معلّم حرفهای کودکان دبستانی هستم و احساس مسئولیّت زیادی نسبت به کارم دارم.
کارشناس آموزش ابتدایی و روانشناسی تربیتی هستم و به صورت تخصصی فعّالیّتهای تربیتی و آموزشی بچّهها را دنبال میکنم.
دانشآموزانم علاوه بر آموزشهای علمی پایهی خود ، مدیریت برنامهریزی و مدیریت زمان و مهارتهای زندگی را میآموزند.
به مشاورههای تربیتی و آموزشی بچّهها اهمّیت زیادی میدهم و برای آن وقت میگذارم و در مشکلات تربیتی و آموزشی به بچّهها و والدین آنها کمک میکنم.
چند سال اول کارم ، در مدارس مناطق محروم، به بچّهها و اولیای محترم آنها خدمت کردم.
این سالها از بهترین دوران کاری من بوده و برکات بسیاری برایم داشتهاست.
گزارش این فعّالیتها، چندین بار در مجلّات رشد معلّم به چاپ رسیدهاست.
خاطراتِ فعالیتهای تربیتی و علمی من در بنیاد فرهنگی رضوی (دبستان 2 امام رضا علیهالسّلام) ، و مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیهالسّلام واحد 2 ؛ برای من و بچّههای پنجم ، فراموش نشدنی است و به قول بچّهها، از دوران طلایی تحصیلاتشان بودهاست.
خانوادهام لذّت زندگی من هستند. آنها همراهی زیادی در کارم با من دارند. ما تلاش میکنیم وظایف خود را نسبت به جامعه، به خوبی انجام دهیم.
من و خانوادهام، به محیط زیست احترام زیادی میگذاریم و به کمک هم برای آن برنامهریزی میکنیم و در حفظ آن میکوشیم.
علاقهی زیادی به مطالعهی کتاب ، طراحی آموزشی و گردش در طبیعت دارم.
کارِ خانه را هم دوست دارم و سعی میکنم در کارها، به خانوادهام کمک کنم.
روش کار من :
ـ برای سلامت و رفاه دانش آموزانم تلاش بسیاری دارم .
ـ هدفم این است در وجود دانشآموزانم عشق به یادگیری و لذّت از تحصیل علم را ارتقا دهم و برای رسیدن به این هدف ؛ با دقّت به دنبال اجرای یک برنامهی علمی در مهارتهای اساسی با توجّه به توسعهی عاطفی ـ اجتماعی مبتنی بر فطرت کودکان هستم.
ـ در آموزش، برای متفکّر بار آمدن دانشآموزانم، راهنمای آنها هستم. سعی میکنم بچّهها فعّال باشند و از منابع گوناگون استفاده کنند.
ـ من به روش ارائهی محتوای دروس (با توجّه به توانایی کودک)، اهمّیت زیادی میدهم.
ـ از تکنولوژیهای روز دنیا بهره میبرم امّا اعتقاد دارم تکنیکهای آموزشی در اولویّت هستند.
ـ برنامهی من این است که بچّهها ، یاد بگیرند:
/ به خوبی گوش فرا دهند ،
/ بخوانند و مطلب را درک کنند ،
/ سؤالات خود را مطرح کنند ،
/ نظرات خود را ارائه دهند ،
/ دوستان خود را نقد کنند ،
/ نقدهای دوستان خود را تحمّل کنند ،
/ و استدلال داشتهباشند.
این ؛ پویایی کلاسم را حفظ خواهد کرد.
البته با وجود نوع رویکردهای آموزشی بیشتر مدارس (خصوصاً مدارس غیر دولتی) و دیدگاه برخی از والدین ، کار من سخت است.
کلاس من شگفتیهای زیادی دارد و دائماً در حال تغییر برای پیشرفت است.
تمام بچّههایی که دورهی خود را در کلاس من گذراندهاند، اعتقاد دارند ؛ اینجا یک کلاس شگفتانگیز است.
اغلب والدین، فعّالیتهای کلاس مرا به یک نقّاشی فوقالعاده تشبیه میکنند و معتقدند باید زیباییهایش را درک کرد.
آنچه مطرح شد، مسئولیّتی است برای همهی ما.
مطمئنم با یاری خدای تعالی و همراهی والدین عزیز ، از عهدهاش بر میآییم.