سلام !
من سیّد علیرضا واعظی هستم. خیلی خوشحالم که به سایت ما آمدید!
این جا قطعهی کوچکی از آسمان وسیع کارهای من و بچّه هاست!
یک معلّم حرفهای کودکان دبستانی هستم و احساس مسئولیّت زیادی نسبت به کارم دارم.
کارشناس آموزش ابتدایی و روانشناسی تربیتی هستم و به صورت تخصصی فعّالیّتهای تربیتی و آموزشی بچّهها را دنبال میکنم.
دانشآموزانم علاوه بر آموزشهای علمی پایهی خود ، مدیریت برنامهریزی و مدیریت زمان و مهارتهای زندگی را میآموزند.
به مشاورههای تربیتی و آموزشی بچّهها اهمّیت زیادی میدهم و برای آن وقت میگذارم و در مشکلات تربیتی و آموزشی به بچّهها و والدین آنها کمک میکنم.
چند سال اول کارم ، در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار به بچّهها و اولیای محترم آنها خدمت کردم.
این سالها از بهترین دوران کاری من بوده و برکات بسیاری برایم داشتهاست.
گزارش این فعّالیتها ، چندین بار در مجلّات رشد معلّم به چاپ رسیدهاست.
خاطراتِ فعالیتهای تربیتی و علمی من در بنیاد فرهنگی رضوی (دبستان 2 امام رضا علیه السّلام) ، و مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیهالسّلام واحد 2 ؛ برای من و بچّههای پنجم ، فراموش نشدنی است و به قول بچّهها ، از دوران طلایی تحصیلاتشان بودهاست.
خانوادهام لذّت زندگی من هستند. آنها همراهی زیادی در کارم با من دارند. ما تلاش میکنیم وظایف خود را نسبت به جامعه ، به خوبی انجام دهیم.
من و خانوادهام ، به محیط زیست احترام زیادی میگذاریم و به کمک هم برای آن برنامهریزی میکنیم و در حفظ آن میکوشیم.
علاقهی زیادی به مطالعهی کتاب ، طراحی آموزشی و گردش در طبیعت دارم.
کارِ خانه را هم دوست دارم و سعی میکنم در کارها ، به خانوادهام کمک کنم.
روش کار من :
ـ برای سلامت و رفاه دانش آموزانم تلاش بسیاری دارم .
ـ هدفم این است در وجود دانشآموزانم عشق به یادگیری و لذّت از تحصیل علم را ارتقا دهم و برای رسیدن به این هدف ؛ با دقّت به دنبال اجرای یک برنامهی علمی در مهارتهای اساسی با توجّه به توسعهی عاطفی ـ اجتماعی مبتنی بر فطرت کودکان هستم.
ـ در آموزش، برای متفکّر بار آمدن دانشآموزانم ، راهنمای آنها هستم. سعی میکنم بچّهها فعّال باشند و از منابع گوناگون استفاده کنند.
ـ من به روش ارائهی محتوای دروس (با توجّه به توانایی کودک)، اهمّیت زیادی میدهم.
ـ از تکنولوژیهای روز دنیا بهره میبرم امّا اعتقاد دارم تکنیکهای آموزشی در اولویّت هستند.
ـ برنامهی من این است که بچّهها ، یاد بگیرند:
/ به خوبی گوش فرا دهند ،
/ بخوانند و مطلب را درک کنند ،
/ سؤالات خود را مطرح کنند ،
/ نظرات خود را ارائه دهند ،
/ دوستان خود را نقد کنند ،
/ نقدهای دوستان خود را تحمّل کنند ،
/ و استدلال داشتهباشند.
این ؛ پویایی کلاسم را حفظ خواهد کرد.
البته با وجود نوع رویکردهای آموزشی بیشتر مدارس (خصوصاً مدارس غیر دولتی) و دیدگاه برخی از والدین ، کار من سخت است.
کلاس من شگفتیهای زیادی دارد و دائماً در حال تغییر برای پیشرفت است.
تمام بچّههایی که دورهی خود را در کلاس من گذراندهاند ، اعتقاد دارند ؛ اینجا یک کلاس شگفتانگیز است.
اغلب والدین، فعّالیتهای کلاس مرا به یک نقّاشی فوقالعاده تشبیه میکنند و معتقدند باید زیباییهایش را درک کرد.
آنچه مطرح شد ، مسئولیّتی است برای همهی ما.
مطمئنم با یاری خدای تعالی و همراهی والدین عزیز ، از عهدهاش بر میآییم.