درباره من

سلام !
من علیرضا واعظی هستم. خیلی خوشحالم که به سایت ما آمدید!
این جا قطعه‌ی کوچکی از آسمان وسیع کارهای من و بچّه هاست!
یک معلّم حرفه ای کودکان دبستانی هستم و احساس مسئولیّت زیادی نسبت به کارم دارم.
کارشناس آموزش ابتدایی و روان‌شناسی تربیتی هستم و به صورت تخصصی فعّالیّت‌های تربیتی و آموزشی بچّه‌ها را دنبال می‌کنم.
دانش‌آموزانم علاوه بر
آموزش‌های علمی پایه‌ی خود، مدیریت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان و مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.
به مشاوره‌های تربیتی و آموزشی بچّه‌ها اهمّیت زیادی می‌دهم و برای آن وقت می‌گذارم و در مشکلات تربیتی و آموزشی به بچّه ها و والدین آن‌ها کمک می کنم.
چند سال اول کارم، در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار به بچّه‌ها و اولیای محترم آن‌ها خدمت کردم. این سال‌ها از بهترین دوران کاری من بوده و برکات بسیاری برایم داشته است.
گزارش این فعّالیت‌ها در کلاس شگفت انگیز من، چندین بار در مجلّات رشد معلّم به چاپ رسیده است.
در حال حاضر نیز خدمات مشاوره ای خود را با افتخار و به طور رایگان در اختیار عزیزانم در مناطق محروم و کم برخوردار قرارمی‌دهم.
خاطراتِ فعالیت‌های علمی و تربیتی من در بنیاد فرهنگی رضوی (دبستان 2 امام رضا علیه السّلام) ، و مؤسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه‌السّلام واحد 2 ؛ برای من و بچه‌های پنجم‌‌‌ ، فراموش نشدنی است و به قول بچّه‌ها، از دوران طلایی تحصیلاتشان بوده است.
خانواده‌ام لذّت زندگی من هستند. آن‌ها همراهی زیادی در کارم با من دارند. ما تلاش می‌کنیم وظایف خود را نسبت به جامعه، به خوبی انجام دهیم.
من و خانواده‌ام، به محیط زیست احترام زیادی می گذاریم و به کمک هم برای آن برنامه‌‌ریزی می‌کنیم و در حفظ آن می‌کوشیم.
علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی کتاب، طراحی آموزشی و گردش در طبیعت دارم.
کارِ خانه را هم دوست دارم و سعی می‌کنم در کارها، به خانواده‌ام کمک کنم.
دوستانم برای توصیف من از سه کلمه استفاده می کنند: خلاّق، سازمان یافته و برنامه‌ریز
روش کار من :
ـ برای سلامت و رفاه دانش آموزانم تلاش بسیاری دارم .
ـ هدفم این است در وجود دانش‌آموزانم عشق به یادگیری و لذّت از تحصیل علم را ارتقا دهم و برای رسیدن به این هدف؛ با دقّت به دنبال اجرای یک برنامه‌ی علمی در مهارت‌های اساسی با توجّه به توسعه‌ی عاطفی ـ اجتماعی مبتنی بر فطرت کودکان هستم.
ـ در آموزش، برای متفکّر بار آمدن دانش‌‌آموزانم، راهنمای آن‌ها هستم. سعی می‌کنم بچّه‌ها فعّال باشند و از منابع گوناگون استفاده کنند .
ـ من به روش ارائه‌ی محتوای دروس (با توجّه به توانایی‌ کودک)، اهمّیت زیادی می‌دهم.
ـ از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برم امّا اعتقاد دارم تکنیک‌های آموزشی در اولویّت هستند.
ـ برنامه‌ی من این است که بچّه‌ها، یاد بگیرند:
/ به خوبی گوش فرا دهند،
/ بخوانند و مطلب را درک کنند،
/ سؤالات خود را مطرح کنند،
/ نظرات خود را ارائه دهند،
/ دوستان خود را نقد کنند،
/ نقدهای دوستان خود را تحمّل کنند،
/ و استدلال داشته باشند.
این ؛ پویایی کلاسم را حفظ خواهد کرد.
البته با وجود نوع رویکردهای آموزشی بیشتر مدارس (خصوصاً مدارس غیر دولتی) و دیدگاه برخی از والدین ، کار من سخت است.


کلاس من شگفتی‌های زیادی دارد و دائماً در حال تغییر برای پیشرفت است .
تمام بچّه‌هایی که دوره‌ی خود را در کلاس من گذرانده‌اند ، اعتقاد دارند؛ این جا یک کلاس شگفت انگیز است .
اغلب والدین، فعّالیت های کلاس مرا به یک نقّاشی فوق العاده تشبیه می‌کنند که زیبایی‌هایش را باید درک کرد
.